Ako zvládnuť stravovanie na dovolenke a nepribrať

Dovolenka pre nás predstavuje oddych, relax, ale aj dobré jedlo. A tak sa veľmi ľahko môže stať, že týmto dobrotám neodoláte a veľkú časť dovolenky strávite v reštaurácii so stále plným tanierom. My máme pre vás niekoľko rád, ako dostať svoje maškrtné chúťky trochu pod kontrolu.



Veľa dovolenkárov si zvolí možnosť stravovania all inclusive. Skvelé na tom je to, že sa môžete najesť čohokoľvek, zobrať si jedla koľko len chcete a najesť sa kedy len chcete. Nuž, ale tu nastáva aj ten najväčší problém – prejedanie sa. Chceme ochutnať všetko.


Ak si potrebujete strážiť ručičku na váhe, vyberajte si skôr tieto jedlá:


Začnite deň chutnými raňajkami

Ako sa hovorí, raňajky sú základ. Dajte si nakrájané ovocie, müsli a nesladený jogurt. Môžete si taktiež dať omeletu, no radšej bez slaniny a salámy...ako príloha vám postačí chutná zelenina. Ak si neviete odpustiť pečivo, vyberte si celozrnné. K raňajkám si nalejte nesladený čaj.


Zasýťte sa na obed

V čase obeda vám dobre padne upečená rybka. Pri mori je toto jedlo kulinársky zážitok, preto sa nebojte a ochutnajte rôzne prímorské špeciality. Samozrejme tak, aby ste to neprehnali a nebolo vám z nich zle. Ak vám predsa len ryby nie sú po chuti, morčací plátok, zeleninový šalát alebo steak na prírodno vás rozhodne zasýtia. Ak si dáte ako prílohu hranolky, odpustite si dezert.

Kroťte sa pri večeri

Dôležité je jesť pravidelne. Pokiaľ sa iba naobedujete a potom sa doslovne napráskate na večeru”, je to najideálnejší spôsob, ako pribrať kilá navyše.


Na večeru si zoberte menší tanier. Je to trošku taký očný klam, ktorý vám pomôže neprejesť sa. Nesnažte sa ochutnať zo všetkého. Rozmýšľajte nad kombináciami jedla. Dajte si na tanier veľa zeleniny. Dezerty voľte radšej suchšie, bez zbytočných sladkých krémov. Snažte sa nejesť zmrzlinu každý deň. Dvakrát za dovolenku vám jej ochutnávka úplne stačí.


Svoju chuť po sladkých dobrotách môžete zahnať napríklad tyčinkou Muesli & Super Fruits. TEKMAR myslí na všetko, preto tyčinka neobsahuje žiadny pridaný cukor, je plná vlákniny, vitamínov a minerálov. Je vhodné dať si ju napríklad ako desiatu alebo olovrant. Zasýtite sa a budete sa cítiť dobre. Skúste orieškovú, brusnicovo-malinovú, limetkovú alebo marhuľovú.


Untitled.png


Aktívna dovolenka

Neviete sa počas roka donútiť hýbať? Čo tak to skúsiť na dovolenke? Existujú tzv. aktívne dovolenky, na ktorých sa môžete zapojiť do rôznych športových aktivít. Medzi nimi je napríklad vodný aerobik, zumba, bicykle alebo vodné športy od výmyslu sveta. Je to obľúbený spôsob, ako si vyplniť čas a odreagovať sa. Nejde o nič náročné. Alebo si jednoducho choďte zabehať na pláž a užite si ten skvelý morský vzduch. A pritom všetkom nezabudnite na pitný režim počas celej dovolenky.

Späť na Blog