Jedlá, ktoré by ste nemali jesť pred spaním, ak chcete chudnúť

Nedarí sa vám schudnúť? Možno je problém v jedle, ktoré si dávate na večeru. Prečítajte si, ktoré potraviny nie sú vhodné na konzumáciu pred spaním.


Stáva sa vám, že večer dostanete chuť na sladké alebo vás prepadne vlčí hlad? Nuž, nie ste sami. Na každého z nás raz za čas prídu takéto chute. Horšie je to v prípade, ak sa snažíte schudnúť. Takýmto štýlom sa vám to tak ľahko nepodarí. Poďme sa pozrieť na to, aké potraviny nám nedovolia schudnúť, ak ich jeme večer.

Čo by sme nemali jesť

Vyvarovať by ste sa mali potravinám s vysokým glykemických indexom. Teda takých, ktoré obsahujú jednoduché sacharidy. Tie sa totiž trávia veľmi rýchlo. Po ich zjedení dostanete veľký príliv energie, ale iba na krátky čas. Medzi takéto potraviny patria napríklad:

nezdrave%20jedlo 

Sladkosti

Táto informácia vás určite neprekvapila. Zo sladkostí priberáme na váhe. Zvyšujú nám hladinu cukru v krvi, a tak nám dodávajú energiu. Nuž ale ráno sa aj tak po sladkej večeri nebudíme plní energie. Veľa cukru nám bráni dobre sa vyspať.

Cestoviny

Síce ich uvaríte veľmi rýchlo, no keďže obsahujú veľa sacharidov, v noci sa vám premenia na tuk.


Červené mäso

Aj keď červené mäso obsahuje živiny, bielkoviny, železo a rôzne vitamíny, náš organizmus ho spracováva veľmi dlho. Na noc by vás toto mäso zaťažilo a pokazilo by vám spánok.

Slané jedlá

Soľ viaže vodu, čím sa nám zvyšuje hmotnosť. Soľ taktiež zdvíha krvný tlak, takže by ste pred spaním jedlo nemali nadmerne soliť.

Mastné jedlá, majonézy a biele pečivo

Mastné jedlá sú vysoko kalorické. Počas noci sa v našom organizme usadia a premieňajú sa na tuky. V žalúdku ovplyvňujú prirodzenú tvorbu kyseliny a môžu tak spôsobovať nepríjemné pálenie záhy. O nekvalitnom spánku ani nehovoríme. Ak k mastnému jedlu pridáte ešte aj majonézu a biele pečivo, organizmus nebude schopný spáliť také veľké množstvo kalórií.

Čo môžete jesť

Namiesto jedál uvedených vyššie si na večeru dajte zeleninu, strukoviny, kuracie mäso, tvaroh, nízkotučné mliečne výrobky atď. Budete sa cítiť oveľa lepšie a podarí sa vám schudnúť. K upravenej strave pridajte ešte aj pravidelnú pohybovú aktivitu.

Späť na Blog