Raňajky: áno alebo nie?

Ku ktorej strane sa prikláňate? K tým, čo raňajkujú alebo k tým, ktorí jedlom v ranných hodinách neholdujú? Poďte sa na túto problematiku pozrieť bližšie a povedať si, ktorý variant je lepší.

V dnešnej dobe sú na raňajky rôzne názory. Ani odborníci na výživu sa presne nezhodujú v názoroch na túto problematiku a ponúkajú nám rôzne tvrdenia. Máme tu teda dva tábory.

Prvý tábor: Sme za raňajky

Prvý tábor tvrdí, že: raňajky sú pre naše telo dôležité. Určite by sme mali raňajkovať, pretože potrebujeme energiu na celý deň. Super je celozrnné pečivo, tofu, orechy, veľa zeleniny či ovocia, a tak ďalej.

Druhý tábor: Deň bez raňajok

Druhý tábor tvrdí, že: raňajky nie sú nutnosťou ani samozrejmosťou. To, že sú raňajky základ dňa, je iba mýtus. Raňajkovať by sme mali až keď cítime hlad. Mali by sme sa stravovať na základe čiastočného hladovania. Zlepšíme si tak citlivosť na inzulín. Oveľa dôležitejšia je aj tak večera.

Kde je pravda?

Pravda je niekde medzi oboma tvrdeniami. Čo to znamená? Určite by ste nemali ignorovať hlad. Hlad necítite len tak, má svoje opodstatnenie. Pokiaľ ráno máte hlad, najedzte sa. Skúste počúvať svoje telo, pretože jeho ignorovanie by vás mohlo dostať do podvýživy.

Ak chcete raňajkovať, tak raňajkujte potraviny, ktoré majú vyššiu biologickú hodnotu. Ráno náš organizmus dokáže spaľovať tuky oveľa rýchlejšie ako napríklad večer, no aj tak by ste to nemali preháňať s potravinami, ktoré príliš zvyšujú hladinu cukru v krvi. Raňajky sú vhodné aj z toho dôvodu, že nakopnú náš metabolizmus a podporia aj našu mentálnu výkonnosť. Pripravte si ráno varené obilniny, cereálne kaše, celozrnné pečivo, ovocie, orechy, ale vhodný je aj biely jogurt a tvaroh.

Pokiaľ sa ráno necítite hladní, nemusíte do seba tlačiť nasilu jedlo iba pre to, že niekto tvrdí, že raňajky sú základom života. Nastavte si jedlo tak, ako to bude vyhovovať vám. No ak ste doteraz raňajkovali pravidelne a chcete to zmeniť, neurobte telu šok, že jednoducho ráno prestanete jesť. Choďte na to pomalšie, opatrne a postupne. Aj keď raňajky vynecháte, doprajte si počas dňa kalorický príjem potrebný pre vás organizmus.

Tip na rýchle zasýtenie

Ak neviete, čo si dať na raňajky. Máme pre vás skvelý a zdravý tip - novinku v rade WOMAN LINE – PROTEIN WOMAN LINE – bez pridaného cukru.

 

                            SEMIENKOVÉ                                                    OVOCNÉ

dizajn bez názvu (1) 

Prečo sú PROTEIN WOMAN LINE také výnimočné ?

Vďaka raňajkovej zmesi dostanete do tela vlákninu 11%, zmes rastlinných proteínov 21%, vitamín D, kyselinu listovú a železo. Železo prispieva k správnej tvorbe červených krviniek a hemoglobínu, znižuje mieru únavy a vyčerpania. Vitamín D je dôležitý pre využitie vápnika a fosforu v organizme. Všetky tieto tri nutrienty sú dôležitými zložkami pre správne fungovanie ženského organizmu. Sú zdrojom omega 3 - mastných kyselín, z ktorých kyselina alfa-linolénová prispieva k správnemu udržaniu normálnej hladiny cholesterolu v krvi. Na výber máte dve varianty semienkové a ovocné. Tak vyskočte z postele o pár minút skôr a naštartujte svoj deň s našimi sypanými müsli.

Želáme vám dobrú chuť!




Späť na Blog